Søkeordsanalyse

Når vi jobber med søkemotoroptimalisering eller med Google annonsering er som
regel det første steget å utarbeide en søkeordsanalyse

Hva er en søkeordsanalyse?

En søkeordsanalyse er en grunnleggende analyse vi utfører for å kartlegge hvilke søkeord som blir brukt når dine potensielle kunder søker etter produkter eller tjenester du tilbyr, sammen med søkeordsanalysen utfører vi en nettsideanalyse for å kartlegge trafikken på nettsiden, hvor trafikken kommer fra og hvilke enheter som brukes.

Søkeordsanalysen inneholder ulike søkeord, gjennomsnittlig månedlige søk på de ulike søkeordene, konkurransesituasjon, og hvilken rangering bedriften din har på søkeordene.

 

Hvordan er en søkeordsanalyse nyttig for din bedrift?

Google søk har en økende betydning for beslutningene vi tar, og når det gjøres et Google søk etter produkter eller tjenester er det ofte et konkret behov eller ønske. Dersom du ikke er tilstede på de søkeordene som brukes, kan du miste verdifull trafikk og potensielle kunder. En søkeordsanalyse vil gi oss en god innføring i hvilket innhold vi burde fokusere på, og hvilke ord vi burde benytte. Søkeordsanalysen vil også gi oss en verdifull innsikt om hvilke søkeord vi burde kjøpe ved Google annonsering

En søkeordsanalyse er også gunstig dersom vi skal søkemotoroptimalisere nettsiden din, da søkeordsanalysen vil gi oss forståelse for hvordan vi skal formulere innhold og hvilke søkeord vi skal legge fokus på.

 

Hva kan en søkeordsanalyse gi din bedrift?

• Verdifull innsikt om bransjen og konkurrenter
• Grunnlag for systematisk søkemotoroptimalisering
• Nyttig informasjon om aktuelle søkeord